Cinematic Lounge

Friday, June 09, 2006

The Art Commercials...

Рядко имена като Райнер Вернер Фасбиндер и Жан-Люк Годар се свързват със смилателния механизъм на телевизионния екран, но пионерите, изградили тези имена често изненадват. През целия си живот Фасбиндер остава верен, както на киното, така и на телевизията, за която мечтае да снима поне веднъж годишно. От друга страна, 1988 е годината на "телевизионния Годар":

*сегмент в сериала на Дейвид Линч
"Каубойят и Французинът";
*25-минутният
"Силата на Словото", създаден специално за най-влиятелната френска телекомуникационна компания France Telecom, но така и неизлъчен и останал без разпространение.

По това време (около '86, '87) Годар снима няколко реклами за дънките "Closed" на Marithe-Francois Girbaud, отхвърлени, но запазени и до днес. Спазвайки правилата на рекламната дейност (поне 10-то кратно излъчване на името на продукта, почти подсъзнателното внушаване логото на продукта и т.н.), режисьорът не изменя на стила си, давайки повод за бурна критика, но и поздравления, с което неизменно гложди мисълта...
Как би изглеждал светът на съвременната реклама, ако не бе отхвърлил, а киното прелъстило Годар?

Дънковите реклами на Годар при Rashomon

No comments: